files/g6epibozi5ymgi2t.jpg
Michalovce| Dukla Michalovce| Iuventa Michalovce| 1 BK MI| MFK Zemplín| ZOS Michalovce| Rimkat| TV Zemplín| CK Bomex
Noviny Zemplína
Hľadanie poďľa názvu
, meniny má , zajtra

Ako koronavírus ovplyvnil dovolenkárov?

Prevažná väčšina Slovákov chce stráviť nadchádzajúcu letnú dovolenku na Slovensku. Cestovať k moru je odhodlaných len 8 percent opýtaných. Vyplýva to z výsledkov najnovšieho prieskumu, ktorý pre Košický samosprávny kraj a Košice Región Turizmus realizovala agentúra Median SK na reprezentatívnej vzorke 502 dospelých respondentov.

Väčšina Slovákov, ktorí si na leto plánujú dovolenku, ostane podľa očakávaní doma. Pred vypuknutím pandémie už malo dovolenku naplánovanú 51 percent opýtaných, z nich sa iba 29 percent chystalo dovolenkovať na území Slovenska. Pandémia COVID-19 však všetko obrátila naruby – až 61 percent ľudí napokon bude dovolenkovať na Slovensku, iba 8 percent sa chystá k moru a 5 percent nebude pre obavy spojené s koronavírusom cestovať vôbec. Svoju plánovanú dovolenku zrušilo, alebo sa v dohľadnej dobe chystá zrušiť až 48 percent z tých, ktorí ju už mali zarezervovanú. Ďalších 27 percent vyčkáva a rozhodne sa na základe vývoja situácie.

Dovolenku presunulo 13 percent a len 8 percent respondentov dovolenku nezrušilo a určite na ňu pocestuje. „Dovolenkári, ktorí prehodnotili svoje plány a rozhodli sa necestovať za hranice, majú túto sezónu výnimočnú šancu znovu objaviť miesta vo svojom okolí, o ktorých možno ani netušili a ktoré ani svet nevidel. Podľa výsledkov prieskumu, spomedzi jednotlivých regiónov nášho kraja najviac láka Zemplín a Spiš, v oboch plánuje dovolenku po 9,7 percent respondentov. Na Zemplíne tak očakávame nárast turistov napríklad v lokalite Zemplínska šírava alebo v tokajskej vinohradníckej oblasti, na Spiš láka najmä turistika v Národnom parku Slovenský raj. V Košiciach a okolí chce dovolenkovať 8,9 percent ľudí a na Gemeri 5,4 percent opýtaných. Som si istý, že máme na to, aby sme dovolenkárov presvedčili, že sme Košický svetový kraj," povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
 
Výsledky prieskumu tiež potvrdili radikálnu zmenu v správaní v reakcii na pandémiu. V ére pred koronavírusom bolo najsilnejším faktorom rozhodovania to, aké miesta chceme vidieť a navštíviť (68%), ďalej kvalita ubytovania (30%), služby ubytovacieho zariadenia (26%) či odporúčania od známych (22%). Post-pandemickým faktorom rozhodovania medzi respondentmi dominujú hygienické a zdravotné odporúčania (71%), informácie o danej krajine (58%) a možnosť dopraviť sa domov v prípade núdze (32%). Pre 23% respondentov je dôležitá aj dostupnosť lekárskej starostlivosti. „Slováci podľa výsledkov prieskumu radi a často výletovali u nás doma už aj minulý rok. Globálna pandémia, všetky prirodzené obavy, ale aj neistota týkajúca sa voľného pohybu osôb či leteckej dopravy chuť ešte viac cestovať po Slovensku len zvýšia. Až 63 percent opýtaných sa chce pohybovať po menej frekventovaných miestach a spoznávať tak menej známe lokality. K nám na východ to bolo pre mnohých slovenských cestovateľov ako na kraj sveta. A my ich teraz pozývam skutočne spoznať kraj sveta a úžasné miesta, ktoré inde nenájdu," uviedla výkonná riaditeľka Košice Región Turizmus Lenka Vargová Jurková.
 
Turisti sa chcú počas svojich výletov po Slovensku najviac venovať poznávacím aktivitám, akými sú návštevy hradov a múzeí (68%), lákajú ich tiež oddychové aktivity – wellness a aquaparky (56%) a športové aktivity (46%). Do budúcna chce podľa prieskumu na Slovensku častejšie dovolenkovať 32% opýtaných, iba 5% sa chystá dovolenkovať výhradne v zahraničí. Pre zobrazenie podrobnejšej analýzy výsledkov prieskumu kliknite SEM.




Uverejnené: 08.06.2020 14:59:51 files/mono6o54znw2p6rn.jpg
Práca v Michalovciach
Práca Michalovce
Reklama
files/nwmbaks2nfraja7t.jpg
Súťaž
tipovanie
Anketa
Miniaplikace
Pracovné ponuky
tipovanie
Reklama
files/vkppqjvkfnwv56pv.jpg
Facebook
Kontakt
redakcia@novinyzemplina.sk

Návštevnosť
TOPlist
©2012 Noviny Zemplína
Generované redakčným CMS systémom HEMERA spoločnosti NIKA PRESS s.r.o.