V Košickom kraji sa pri plánovaní zimných výletov a dovoleniek nemusíte spoliehať na ideálne počasie. Ponuka zážitkov v novej kampani krajskej organizácie cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KRT) dáva možnosť voľby všetkým: milovníkom zimy aj milovníkom tepla, ktorým uplynulé leto nestačilo. Centrum Košíc zároveň ponúka príťažlivú atrakciu, ktorej obraz sa určite rozletí do celého sveta. Už teraz sa možno pred Úradom Košického samosprávneho kraja odfotiť s vysvieteným heštegom s vianočným posolstvom #stastneasvetove.
S blížiacim sa koncom roka pozýva Košický samosprávny kraj všetkých Slovákov na zimnú dovolenku na Kraj sveta. Kampaň Schlaď sa! / Rozpáľ sa! v Košickom svetovom kraji prináša zážitky pre milovníkov zasneženej prírody, ale i tých zimomravejších. So zimnou turistickou sezónou sa neodmysliteľne spája zdolávanie zasnežených zjazdoviek a bežeckých tratí či romantické túlanie sa mrazivou krajinou niekde v Stratenskom kaňone.
Avšak Košický kraj má čo ponúknuť aj návštevníkom, ktorí túžia skôr po zahriatí. „Kampaňou chceme Slovákom odkázať, že u nás, na Kraji sveta, sa môžu v zime zrekreovať naozaj všetci. Veríme, že situácia bude v novom roku cestovnému ruchu naklonená viac ako doteraz a že naši návštevníci budú mať príležitosť nadviazať na letné zážitky, ktoré si od nás priniesli z prázdninových výletov a dovoleniek. A hoci Košický kraj ponúka kvalitné zjazdovky a bežecké okruhy, chceme upozorniť aj na kvality trávenia voľného času v interiéroch divadiel, múzeí či remeselných dielní. Všade tam sa dá v zime nádherne schovať a zažiť pritom niečo nové. Samozrejme tí, ktorí horia túžbou po pravej zime, sa vždy môžu schladiť ponorením do zamrznutého jazera, či dobrodružstvom pri ľadolezení," povedala výkonná riaditeľka KRT Lenka Vargová Jurková.
Aktuálna kampaň nadväzuje na letnú destinačnú kampaň Kraj sveta. Využíva aj jej online platformy, ktoré už Slováci dobre poznajú. Ponuka na webstránke www.krajsveta.sk je prezentovaná tak, aby jednoduchá preferencia – som milovník zimy/ som milovník tepla – otvorila návštevníkovi dvere ku konkrétnym zážitkom, ktoré ho buď „schladia", alebo naopak „rozpália". Stránka zároveň odkáže na konkrétneho poskytovateľa služby či atrakcie v regióne. „Takto sa nám podarilo priamo prepojiť turistické zážitky výletníkov s podporou lokálnej produkcie. Kúpou vybraného produktu alebo služby návštevník osobne prispeje k postupnému zlepšovaniu ekonomickej situácie a rozvoju regionálneho cestovného ruchu. Každé prenocovanie v hoteli, návšteva lyžiarskeho strediska, ale i kováčskej dielne či bábkového divadla môže byť rozhodujúcim impulzom, ktorý pomôže podnikom a inštitúciám v cestovnom ruchu prekonať toto neľahké obdobie útlmu. Prajeme si, aby bol vývoj pandemickej situácie priaznivý a návštevníkom umožnil vychutnať si všetky zážitky, ktoré sme pre nich pripravili," povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Pestrá ponuka zážitkov však nie je jediným turistickým lákadlom tejto zimy v Košickom svetovom kraji. Košická župa už teraz všetkých pozýva na večernú prechádzku k svojmu sídlu na Námestí Maratónu Mieru. „Po vzore svetových metropol sme pre všetkých obyvateľov i návštevníkov Košického kraja vytvorili atraktívny „foto-point" v podobe modernej svetelnej inštalácie #stastneasvetove. Príďte sa pred Úrad Košického samosprávneho kraja odfotiť a ak sa rozhodnete fotografie zdieľať na sociálnych sieťach, nezabudnite naše vianočné posolstvo poslať do celého sveta a fotografiu označiť rovnakým heštegom #stastneasvetove," dodal župan Trnka.