EKONOMICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE PODNIKOVOHOSPODÁRSKA FAKULTA SO SÍDLOM V KOŠICIACH |
MARKETING
Obsah
1 SYNOPSIS. 3
2 Predstavenie podniku. 4
2.1 Predmet činnosti: 4
2.2 Prevádzky: 5
2.3 Ciele firmy: 5
3 Analýza marketingového prostredia. 6
3.1 Marketingové mikroprostredie podniku. 6
3.1.1 Interné mikroprostredie. 6
3.1.2 Externé mikroprostredie. 7
3.2 Marketingové makroprostredie podniku. 8
4 Marketingový informačný systém a marketingový výskum.. 10
4.1 Zdroje marketingového informačného systému: 10
4.2 Zdroje a metódy zberu údajov v marketingovom výskume: 10
5 Marketingový mix. 11
5.1 Produkt. 11
5.2 Cena. 11
5.3 Miesto. 11
5.4 Propagácia. 11
6 Segmentácia. 13
6.1 Geografická segmentácia. 13
6.2 Demografická segmentácia. 13
7 Výrobok a výrobková politika. 14
Obchodné meno/ názov subjektu: OlejWeb
Adresa: Nad Laborcom 1769/ 4
071 01 Michalovce
Drudh podniku: Spoločnosť s ručením obmedzeným
Predmetom činnosti spoločnosti je:
Obchodné meno |
|
Právna forma |
Spoločnosť s ručením obmedzeným |
Sídlo |
Nad laborcom 1769/4 071 01 Michalovce |
IČO |
12 345 678 |
Deň zápisu do OR |
03.01.2012 |
Základné imanie |
6 639 EUR |
-Kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi ( maloobchod ) alebo iným prevádzkovateľom živnosti ( veľkoobchod)
-Sprostredkovateľská činnosť v oblasti obchodu
-Sprostredkovateľská činnosť v oblasti služieb
-Reklamné a marketingové služby
-Prenájom nehnuteľností spojený s poskytovaním iných než základných služieb spojených s prenájmom
-Prenájom hnuteľných vecí
-Nákladná cestná doprava vykonávaná vozidlami s celkovou hmotnosťou do 3,5 t vrátane prípojného vozidla
-Nepravidelná cestná doprava vykonávaná cestnými osobnými vozidlami, ktoré majú okrem miesta pre vodiča najviac 8 miest na sedenie
-Trebišov
-expandovať na konkurenčnom trhu pri 1000% ročnom náraste obratu
-medziročne neznížiť ceny ponúkaných produktov o viac ako 5% povodných cien pod vplyvom konkurenčného boja
-do novembra 2012 obohaťiť ponuku sortimentu o viac než 20 000 nových položiek
-do februára 2013 dosiahnúť 10% podiel na objednávkach mazív cez internet (cca. 50 objednavok deň)
-vybudovanie skladu tovaru v Michalovciach
-mať aspoň 70% vracajúcich sa klientov
-proptne reagovať na reklamácie
-uspokojiť klienta aj na úrok straty
-budovanie dobrého obchodného mena
-efektívne zhodnocovanie majetku spoločnosti
Spoločnosti pôsobia v thovom prostredí. Pre udržanie, prípadne zlepšenie svojej pozície v trohovom prostredí je nutná analýza svojho okolia. Dôležité faktory úspechu prípadne neuspechu podniku je marketingové prostredie a podmienky a akyćhs a nachádza spoločnosť.
Mikroprostredie podniku tvoria všetky faktory, ktoré istým spôsobom zasahujú do činnosti podniku v podnikateľskej sfére. Delí sa na externé a interné mikroprostredie.
- samotný podnik a jeho organizačná štruktúra
Centrála OlejWeb :
Michalovce - vedenie spoločnosti
Externé mikroprostredie podniku tvoria zákazníci – klienti, dodávatelia, konkurencia, verejnosť.
OlejWeb s.r.o. predáva tovar fyzickým a právnickym osobám podliehajúcim daňovým zákonom EU s pobočkou v Slovenskej republike.
Dodávatelia sú:
-Castrol & BP Slovakia s.r.o.
-Total & Elf Slovensko s.r.o.
-Auto Kely a.s.
Spoločnosť Olejweb s.r.o. začala podnikať vo vyskokokonkurenčnom prostredí preto jej škála konkurenčnych podnikov obrovská. Medzi najsilnejšie konkurenčné podniky patria Olejposta s.r.o. a Olejcentrum s.r.o. .
V očiach verejnosti nieje Olejweb s.r.o. známa preto sa spoločnosť snaží legálnym sposobom o zdôverihodnenie svojho obchodného meno. Neustálou optimalizáciov svojích webstránok a služieb zvyšuje svoju hodnotu.
Analýza STEEP
Táto metóda pozostáva s rozboru demografického, ekonomického, prírodného, technologického, politického a kultúrneho prostredia, v ktorom sa podnik nachádza. Úlohou týchto faktorov je zlepšenie, respektíve zhoršenie marketingového prostredia podniku.
Na Slovensku je evidovaných podľa ministerstva vnútra 2 339 358 k roku 2010 to znamená, že aspoň 40% občanov SR môže naša ponuka osloviť a za´kupia si u nás motorový olej.
Na území SR je oproti ostaným rokom mierne zhoršená ekonomicka situácia odvolavajúc sa na hospodarsky rast krajiny avšak výmena mazív vo vozidle je pre jeho chod nutná preto zaznamenávame nárast nákupov cez internet.
Spoločnosť svojou činnosťou neovplyvňuje životné prostredie ani ním nie je ovplyvňovaná.
V podniku sa použiva licencovaný software a IT riešenia navrhnuté špeciálne pre túto spoločnosť. Dôležita je serverovňa a neustale dostupné call centrum.
Politická situácia je nepriaznivá koly zvyšenemu DPH a plánovanemu zdaneniu ľudí zarabajúcich nad 2800€ mesačne.
OlejWeb s.r.o organizuje pravidelne teambuldingy pre motivovanie zamestnancov aplikovať nové rieśenia predaja.
Marketingový informačný systém (MIS) tvoria zamestnanci, zariadenia a informačné technológie na zhromažďovanie, analýzu, interpretáciu a distribúciu, včasných a presných informácií pre marketingové rozhodovanie.
-interné údaje spoločnosti
-externé údaje sporostredkovateľov reklamy
-seo analýzi
-výstupy interného online systému
-zdroje sekundárnych údajov:
-monitoring konkurencie porostredníctvom internetu
-monitoring podobných spoločnosti v zahraničí
-zdroje primárnych údajov:
-sledovanie správania zákaznikov
-dopytovanie potencionálnych zákaznikov
-prieskumy nezávislých spoločnosti
Olejweb s.r.o. vlastní jedinečné softwarové riešenia pre monitoring správania zákaznikov na svojích stránkach a na vyhodnocovanie úspešnosti reklamných kampaní. Tento program dokáže upozorniť predajcu ak si zákaznik prídá čo len jeden olej napríklad po vložení do košika total quartz 7000 sa cela cesta putovania zakaznika po webe zapíše do databázy. Spoločnosť sa prezentuje billboardovou kampaňou, kampaňou na sociálnej sieti facebook, kampaňou vo vyhľadavacom nástroji google, kampaňou na stránkach spoločnosti azet a v mnoho dalšich voľne prístupných katalógoch.
Marketingový mix pozostáva zo 4 fáz:
Olejweb s.r.o. ponúka výhradne kvalitný tovar svetových značiek ako sú Castrol, Bp, Shell, Elf, Total, Agip, Valvoline, Mobil, Banner, Turtle Wax a ALCO. Klient ma na výber viac ako 3300 druhov tovaru.
Produkty a služby spoločnosti sú dostupné všetkým pre klientov zo všetkých vrstiev. Výhodou nákupu je ušetrenie maloobchodného rabatu teda všetok tovar je ponúkaný za veľkoobchodné ceny.
Miesto nieje dôležité pretože olejweb s.r.o. ma pokrytú dopravu pre doručenie tovaru v celej európe do 24 hodín.
Reklamná kampaň spoločnosti sa orientuje na informovanie o nadštandardných služieb, ktoré im v súčasnosti konkurencia nedokáže zabezpečiť v našej online databáze sa nachádza rozsiahĺy katalóg filtrov pre viac než 11000 vozidiel. V rámci reklamnej kampaňe sú poskytované zľavy na nákup, odpustenie prepravného, štítky výmeny oleja, kalendáre a online prospekty. Vďaka viacurovňovej cene poštovného sa o reklamnú kampaň starajú aj naši klienti. Kedže už pri súčte cien tovaru nad 55€ v nákupnom košiku je doprava zadarmo. Pri cenách v priemere 5€ za olejový filter a 25€ za olej je zákaznik podvedome vedený k tomu aby naśu stránku odporučil aj svojmu známemu a spolu ich nákup prekročil hranicu 55€.
Členie podľa:
Spoločnosť olejweb s.r.o. má svoj sklad v trebišove avšak tovar rozposiela po celkom slovensku.
Spoločnosť sa snaži osloviť hlavne klientov mužov vo veku nad 30 rokov pretože u tejto skupiny je vysoká pravdepodobnosť, že ich domácnosť vlastní motorové vozidlo a preto sú potencionálnymi zákaznikmi.
Úrovne produktu:
-jadro produktu
-vlastný produkt
-rozšírený produkt
-imidž produktu
Zaraďovanie nových produktov je finančne náročný proces, pri ktorom nastáva riziko nízkeho odbytu. Pre zistenie predbežneho dopytu je nutné vykonať analýzu trhu pomocou najmodernejśich technológii a osvedčených teórií predaja. Zavedením novej služby do ponuky sa vývoj nekončí je nutné sledovanie správania klientov využivajúcich danú službu a neostála optimalizácia ponúkaneho produktu.