files/g6epibozi5ymgi2t.jpg
Michalovce| Dukla Michalovce| Iuventa Michalovce| 1 BK MI| MFK Zemplín| ZOS Michalovce| Rimkat| TV Zemplín| CK Bomex
Noviny Zemplína
Hľadanie poďľa názvu
, meniny má , zajtra

Práca Marketing EUKE- Olejweb

    EKONOMICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE PODNIKOVOHOSPODÁRSKA FAKULTA SO SÍDLOM V KOŠICIACH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MARKETING

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obsah

1       SYNOPSIS. 3

2       Predstavenie podniku. 4

2.1         Predmet činnosti: 4

2.2         Prevádzky: 5

2.3         Ciele firmy: 5

3       Analýza marketingového prostredia. 6

3.1         Marketingové mikroprostredie podniku. 6

3.1.1          Interné mikroprostredie. 6

3.1.2          Externé mikroprostredie. 7

3.2         Marketingové makroprostredie podniku. 8

4       Marketingový informačný systém a marketingový výskum.. 10

4.1         Zdroje marketingového informačného systému: 10

4.2         Zdroje a metódy zberu údajov v marketingovom výskume: 10

5       Marketingový mix. 11

5.1         Produkt. 11

5.2         Cena. 11

5.3         Miesto. 11

5.4         Propagácia. 11

6       Segmentácia. 13

6.1         Geografická segmentácia. 13

6.2         Demografická segmentácia. 13

7       Výrobok a výrobková politika. 14

 

 

 

 

1         SYNOPSIS

 

 

Obchodné meno/ názov subjektu: OlejWeb

Adresa: Nad Laborcom 1769/ 4

              071 01 Michalovce

Drudh podniku: Spoločnosť s ručením obmedzeným

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2         Predstavenie podniku

 

 

Predmetom činnosti spoločnosti je:

 

Obchodné meno

 

Právna forma

Spoločnosť s ručením obmedzeným

Sídlo

Nad laborcom 1769/4

 071 01 Michalovce

IČO

12 345 678

Deň zápisu do OR

03.01.2012

Základné imanie

6 639 EUR

 

 

2.1      Predmet činnosti:

-Kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi ( maloobchod ) alebo iným prevádzkovateľom živnosti ( veľkoobchod)
-Sprostredkovateľská činnosť v oblasti obchodu
-Sprostredkovateľská činnosť v oblasti služieb
-Reklamné a marketingové služby
-Prenájom nehnuteľností spojený s poskytovaním iných než základných služieb spojených s prenájmom
-Prenájom hnuteľných vecí
-Nákladná cestná doprava vykonávaná vozidlami s celkovou hmotnosťou do 3,5 t vrátane prípojného vozidla
-Nepravidelná cestná doprava vykonávaná cestnými osobnými vozidlami, ktoré majú okrem miesta pre vodiča najviac 8 miest na sedenie

 

 

2.2      Prevádzky:

-Trebišov

 

2.3      Ciele firmy:

-expandovať na konkurenčnom trhu pri  1000% ročnom náraste obratu
-medziročne neznížiť ceny ponúkaných produktov o viac ako 5% povodných cien pod vplyvom konkurenčného boja
-do novembra 2012 obohaťiť ponuku sortimentu o viac než 20 000 nových položiek
-do februára 2013 dosiahnúť 10% podiel na objednávkach mazív cez internet (cca. 50 objednavok deň)
-vybudovanie skladu tovaru v Michalovciach
-mať aspoň 70% vracajúcich sa klientov
-proptne reagovať na reklamácie
-uspokojiť klienta aj na úrok straty
-budovanie dobrého obchodného mena
-efektívne zhodnocovanie majetku spoločnosti


3         Analýza marketingového prostredia

 

 

Spoločnosti pôsobia v thovom prostredí. Pre udržanie, prípadne zlepšenie svojej pozície v trohovom prostredí je nutná analýza svojho okolia. Dôležité faktory úspechu prípadne neuspechu podniku je marketingové prostredie a podmienky a akyćhs a nachádza spoločnosť.

 

3.1      Marketingové mikroprostredie podniku

 

Mikroprostredie podniku tvoria všetky faktory, ktoré istým spôsobom zasahujú do činnosti podniku v podnikateľskej sfére. Delí sa na externé a interné mikroprostredie.

 

 

3.1.1     Interné mikroprostredie


- samotný podnik a jeho organizačná štruktúra

Centrála OlejWeb :

Michalovce - vedenie spoločnosti

 

 

 

 

3.1.2     Externé mikroprostredie

Externé mikroprostredie podniku tvoria zákazníci – klienti, dodávatelia, konkurencia, verejnosť.

 

  • Klienti

OlejWeb s.r.o. predáva tovar fyzickým a právnickym osobám podliehajúcim daňovým zákonom EU s pobočkou v Slovenskej republike.

 

  • Dodávatelia

Dodávatelia sú:
-Castrol & BP Slovakia s.r.o.
-Total & Elf Slovensko s.r.o.
-Auto Kely a.s.


 

  • Konkurencia

 

Spoločnosť Olejweb s.r.o. začala podnikať vo vyskokokonkurenčnom prostredí preto jej škála konkurenčnych podnikov obrovská. Medzi najsilnejšie konkurenčné podniky patria Olejposta s.r.o. a Olejcentrum s.r.o. .

 

  • Verejnosť

V očiach verejnosti nieje Olejweb s.r.o. známa preto sa spoločnosť snaží legálnym sposobom o zdôverihodnenie svojho obchodného meno. Neustálou optimalizáciov svojích webstránok a služieb zvyšuje svoju hodnotu.

 

 

 

3.2      Marketingové makroprostredie podniku

 

 

 

Analýza STEEP

 

Táto metóda pozostáva s rozboru demografického, ekonomického, prírodného, technologického, politického a kultúrneho prostredia, v ktorom sa podnik nachádza. Úlohou týchto faktorov je zlepšenie, respektíve zhoršenie  marketingového prostredia podniku.

 

  • Demografické

Na Slovensku je evidovaných podľa ministerstva vnútra 2 339 358 k roku 2010 to znamená, že aspoň 40% občanov SR môže naša ponuka osloviť a za´kupia si u nás motorový olej.

 

 

  • Ekonomické

Na území SR je oproti ostaným rokom mierne zhoršená ekonomicka situácia odvolavajúc sa na hospodarsky rast krajiny avšak výmena mazív vo vozidle je pre jeho chod nutná preto zaznamenávame nárast nákupov cez internet.

 

 

  • Prírodné

Spoločnosť svojou činnosťou  neovplyvňuje životné prostredie ani ním nie je ovplyvňovaná.

 

  • Technologické

V podniku sa použiva licencovaný software a IT riešenia navrhnuté špeciálne pre túto spoločnosť. Dôležita je serverovňa a neustale dostupné call centrum.



  • Politické

Politická situácia je nepriaznivá koly zvyšenemu DPH a plánovanemu zdaneniu ľudí zarabajúcich nad 2800€ mesačne.

 

  • Kultúrne

OlejWeb s.r.o organizuje pravidelne teambuldingy pre motivovanie zamestnancov aplikovať nové rieśenia predaja.


4         Marketingový informačný systém a marketingový výskum

 

Marketingový informačný systém (MIS) tvoria zamestnanci, zariadenia a informačné technológie na zhromažďovanie, analýzu, interpretáciu a distribúciu, včasných a presných informácií pre marketingové rozhodovanie.

 

4.1      Zdroje marketingového informačného systému:

-interné údaje spoločnosti
-externé údaje sporostredkovateľov reklamy
-seo analýzi
-výstupy interného online systému

4.2      Zdroje a metódy zberu údajov v marketingovom výskume:

-zdroje sekundárnych údajov:

-monitoring konkurencie porostredníctvom internetu

-monitoring podobných spoločnosti v zahraničí

-zdroje primárnych údajov:

            -sledovanie správania zákaznikov
            -dopytovanie potencionálnych zákaznikov
            -prieskumy nezávislých spoločnosti

 

Olejweb s.r.o. vlastní jedinečné softwarové riešenia pre monitoring správania zákaznikov na svojích stránkach a na vyhodnocovanie úspešnosti reklamných kampaní. Tento program dokáže upozorniť predajcu ak si zákaznik prídá čo len jeden olej napríklad po vložení do košika total quartz 7000 sa cela cesta putovania zakaznika po webe zapíše do databázy. Spoločnosť sa prezentuje billboardovou kampaňou, kampaňou na sociálnej sieti facebook, kampaňou vo vyhľadavacom nástroji google, kampaňou na stránkach spoločnosti azet a v mnoho dalšich voľne prístupných katalógoch.

 

 

5         Marketingový mix

 

 

Marketingový mix pozostáva zo 4 fáz:

  • PRODUCT (produkt)
  • PRICE (cena)
  • PLACE (miesto/ distribúcia)
  • PROMOTION (propagácia)

 

5.1      Produkt

Olejweb s.r.o. ponúka výhradne kvalitný tovar svetových značiek ako sú Castrol, Bp, Shell, Elf, Total, Agip, Valvoline, Mobil, Banner, Turtle Wax a ALCO. Klient ma na výber viac ako 3300 druhov tovaru.

 

5.2      Cena

Produkty a služby spoločnosti sú dostupné všetkým pre klientov zo všetkých vrstiev. Výhodou nákupu je ušetrenie maloobchodného rabatu teda všetok tovar je ponúkaný za veľkoobchodné ceny.

 

5.3      Miesto

Miesto nieje dôležité pretože olejweb s.r.o. ma pokrytú dopravu pre doručenie tovaru v celej európe do 24 hodín.

 

5.4      Propagácia

Reklamná kampaň spoločnosti sa orientuje na informovanie o nadštandardných služieb, ktoré im v súčasnosti konkurencia nedokáže zabezpečiť v našej online databáze sa nachádza rozsiahĺy katalóg filtrov pre viac než 11000 vozidiel. V rámci reklamnej kampaňe sú poskytované zľavy na nákup, odpustenie prepravného, štítky výmeny oleja, kalendáre a online prospekty. Vďaka viacurovňovej cene poštovného sa o reklamnú kampaň starajú aj naši klienti. Kedže už pri súčte cien tovaru nad 55€ v nákupnom košiku je doprava zadarmo. Pri cenách v priemere 5€ za olejový filter a 25€ za olej je zákaznik podvedome vedený k tomu aby naśu stránku odporučil aj svojmu známemu a spolu ich nákup prekročil hranicu 55€.


6         Segmentácia

 

Členie podľa:

  • geografickej segmentácie
  • demografickej segmentácie

 

 

6.1      Geografická segmentácia

 

Spoločnosť olejweb s.r.o. má svoj sklad v trebišove avšak tovar rozposiela po celkom slovensku.

 

6.2      Demografická segmentácia

 

Spoločnosť sa snaži osloviť hlavne klientov mužov vo veku nad 30 rokov pretože u tejto skupiny je vysoká pravdepodobnosť, že ich domácnosť vlastní motorové vozidlo a preto sú potencionálnymi zákaznikmi.

 

 

7         Výrobok a výrobková politika

 

Úrovne produktu:

-jadro produktu
-vlastný produkt
-rozšírený produkt
-imidž produktu

 

Zaraďovanie nových produktov je finančne náročný proces, pri ktorom nastáva riziko nízkeho odbytu. Pre zistenie predbežneho dopytu je nutné vykonať analýzu trhu pomocou najmodernejśich technológii a osvedčených teórií predaja. Zavedením novej služby do ponuky sa vývoj nekončí je nutné sledovanie správania klientov využivajúcich danú službu a neostála optimalizácia ponúkaneho produktu.



Uverejnené: 20.01.2012 10:19:46 files/mono6o54znw2p6rn.jpg
Práca v Michalovciach
Práca Michalovce
Reklama
files/vkppqjvkfnwv56pv.jpg
Súťaž
tipovanie
Anketa
Miniaplikace
Pracovné ponuky
tipovanie
Reklama
files/uquxsqw5na5c4muz.jpg
Facebook
Kontakt
redakcia@novinyzemplina.sk

Návštevnosť
TOPlist
©2012 Noviny Zemplína
Generované redakčným CMS systémom HEMERA spoločnosti NIKA PRESS s.r.o.