Michalovce získali dotáciu viac ako pol milióna eur na vyše dva kilometre novej cyklotrasy. Samospráva bude projekt spolufinancovať sumou 29.600 eur.
Ako informovala vedúca Odboru informatizácie a grantov na Mestskom úrade v Michalovciach Jana Machová, v metropole dolného Zemplína sú vytvorené cyklotrasy o celkovej dĺžke 4,36 kilometra prepájajúce niektoré časti mesta. "Chýbajú cyklotrasy prepájajúce sídliská a okrajové časti mesta s centrom mesta a priemyselnými parkmi," vysvetlila. Samospráva preto podala v polovici vlaňajšieho roka žiadosť o nenávratný finančný príspevok, ktorý jej bol schválený v plnej výške. "Celková dĺžka novej cyklotrasy bude 2002,6 metra. Vďaka nej sa zabezpečí prepojenie sídliska Stráňany s centrom mesta, priemyselnou zónou a železničnou a autobusovou stanicou. Zároveň trasa povedie až k novému mestskému cintorínu a lesoparku Biela hora," vysvetlila Machová. Projekt má podľa jej ďalších slov tri etapy. Prvá predstavuje rekonštrukciu existujúcej lávky, ktorá sa nachádza v tesnej blízkosti tzv. stráňanského mosta a Kostolného námestia. "Výmenou za novú širšiu lávku sa zaistí bezpečný prejazd pre cyklistov i pre chodcov," poznamenala.
Druhou etapou je realizácia dopravného značenia na ulici Partizánskej. "Tá spája centrum mesta s jeho okrajovou časťou a tvorí dopravný koridor sprístupňujúci sídlisko IBV Stráňany, ale aj oddychovú časť mesta - lesopark Biela hora a prímestskú rekreačnú oblasť Zemplínska šírava," vysvetlila s tým, že komunikácia na spomínanej ulici by sa mala rekonštruovať v prvej polovici roka, preto v tejto etape projektu postačuje umiestnenie vodorovného a zvislého dopravného značenia cyklotrasy. "Rovnako šírkové pomery ulice Partizánskej dovoľujú pristúpiť k takémuto riešeniu," doplnila. V tretej etape by sa mal vybudovať nový cyklochodník, ktorý sa zrealizuje na pozemkoch mesta. "Smerom k novému mestskému cintorínu a lesoparku Biela hora vedie komunikácia, ktorá lemuje lesopark na jeho južnej hranici. Nepostačuje však šírkovými pomermi, preto je tu potreba vybudovať nový segregovaný cyklochodník," priblížila Machová s tým, že pred začatím jeho realizácie bude pozdĺž cesty nevyhnutné odstránenie krovín a stromov z náletov. "Solitérne stromy budú odborne orezané a ošetrené a ostávajú bez negatívneho zásahu," zdôraznila. "Veríme, že v meste postupne rozšírime sieť cyklotrás v súlade s územným plánom, uľahčíme tým pohyb cyklistom, zvýšime ich bezpečnosť na cestách a motivujeme aj ďalších obyvateľov k používaniu lacnej a ekologickej prepravy," uzavrela Machová.
TASR