V Zemplínskom múzeu v Michalovciach sa už druhý rok koná denný tábor pre deti. Tento rok sa organizuje v dvoch turnusoch, júl a august, od pondelka do piatka. Každý deň je zameraný na niečo iné, podľa zbierkových fondov múzea. To znamená, že deti majú možnosť každý deň vidieť časť z expozícií.
Začíname archeológiou
Prvý deň začínali prehliadkou v archeologickej expozícii, kde sa im odborne priblížil život v dávnej minulosti. V areáli ich čakali pripravené archeologické sondy. Ich úlohou bolo hľadať črepy, ktoré popoludní umývali a rekonštruovali.
Výlet na Brekov
Utorkový deň deťom spríjemnili historicko-prírodovednou prechádzkou, ktorá smerovala na hrad Brekov a bola spojená s opekaním. Ešte pred odchodom na hrad mali prehliadku v historickej expozícií, kde im historik Martin Molnár porozprával o hradoch a opevneniach. „Do augusta je naplánované pozvať odborníka z ornitologickej spoločnosti, ktorý by im urobil výklad o vtákoch“, povedal riaditeľ múzea Demko.
Tvorivé dielne a športovanie
V stredu si prezreli etnografickú expozíciu, v ktorej videli remeslá, ako je kováčstvo či hrnčiarstvo. Neskôr na nich čakali tvorivé dielne, kde sa pokúšali modelovať a odlievať. Nasledujúci deň sa prešli po prírodovednej expozícií. Tento deň bol spojený aj so športom. Chlapci a dievčatá si zasúťažili v rôznych športových disciplínach, ako je šplhanie lanom, beh s loptičkou na lyžičke, slalom, beh s loptou, skok z miesta a šípky. V múzeu si vyskúšali aj hru na spôsob pevnosť Boyard.
Výtvarný deň
Piatok bol zameraný na výtvarné umenie. Ako v predchádzajúce dni, aj v tento posledný, nechýbala prehliadka expozícií, a to umelecko-historickej. Deti vymaľovali sadrové odliatky, ktoré si odniesli domov. Pani Barnová pripravila pre účastníkov podujatia kopírované kresby Moussona, ktoré mali za úlohu vymaľovať. Popritom im porozprávala niečo o farbách i kompozíciách. Skladali rozstrihaný Moussonov farebný obrázok v podobe puzzle. Najmenšie deti mali k dispozícií omaľovánky, ktoré vysypávali korením. V poobedňajších hodinách boli pre nich pripravené tzv. priestorové domčeky. Išlo o kolektívnu prácu. Úlohou bolo nazbierať kamienky, mach a konáriky, vymaľovať priestorové domčeky, vystrihnúť ich, poskladať, polepiť a nakoniec z toho urobiť mesto. Náhradnými programami na tento deň bola kozmonautika, návšteva hvezdárne, a to pozorovanie slnka spojené s prednáškou. Deťom sa v tábore veľmi páčilo, spoznali sa navzájom, našli si nových kamarátov, odniesli množstvo zážitkov a nezabudnuteľné spomienky. (mk)