Mesto Michalovce s cieľom zvýšiť bezpečnosť a plynulosť automobilovej premávky a pohybu peších uskutočnilo rekonštrukciou frekventovanej križovatky ulíc Hollého – Sládkovičova – Partizánska. Tento dopravný uzol bol stavebne upravený a bola tu zriadená nová cestná svetelná signalizácia.
Rekonštrukcia sa začala v lete. V polovičke júla odštartovali podzemné práce, bolo potrebné vykonať pretláčanie pod cestou, aby boli zrealizované preložky a ochrana existujúcich podzemných vedení a kabeláž. Nové zariadenie cestnej svetelnej signalizácie riadi križovatku Sládkovičova – Hollého – Partizánska a priechod pre peších a cyklistov Hollého – Kostolné námestie a zároveň bude koordinované s križovatkou Hollého – Kpt. Nálepku. Riadenie svetelnej signalizácie je smerovými signálmi, trojfázové. Súčasťou rekonštrukcie bola nielen nová kabeláž, ale aj vonkajšie zariadenia – stožiare, návestidlá (semafory) a zariadenie odpočítavajúce dĺžku zelených a červených pre dopravné signálne skupiny. „V križovatke boli vykonané aj stavebné úpravy existujúcich ostrovčekov ako aj nové ostrovčeky, bol rozšírený odbočovací pruh a upravený pás pre autobusy na západnej strane komunikácie Sládkovičova – Hollého. Cez križovatku sú vedené pešie a cyklistické priechody, ktoré nadväzujú na novoriešený chodník v smere na Zemplínsku šíravu. Chodníková časť pre peších je z betónovej dlažby, vrátane prvkov pre imobilných občanov, napojenie chodníkov do priechodu je s bezbariérovou úpravou. Časti ostrovčekov určených pre cyklistov majú povrch z asfaltu a taktiež sú riešené bezbariérovo. Voľné plochy ostrovčekov sú zatrávnené. V rámci rekonštrukcie križovatky došlo aj úprave zvislého a vodorovného dopravného značenia – boli vyznačené stopčiary pred stožiarmi svetelnej signalizácie a priechody pre peších a cyklistov. Okrem hlavného osvetlenia križovatky si úpravu verejného osvetlenia vyžiadali aj novovytvorené priechody pre chodcov,“ píše mesto v tlačovej správe.
Zhotoviteľom stavby bola firma Eurovia SK a.s. Pôvodne predpokladaná doba trvania prác bola šesť mesiacov, termín bol dodržaný a stavba bola ukončená v novembri. Na realizáciu diela získalo mesto Uznesením Vlády SR na jej výjazdovom rokovaní v uplynulom roku 350 tisíc eur, 40 tisíc eur bolo použitých z vlastných zdrojov.