Destinačná kampaň Košického kraja na najprestížnejšej súťaži reklám na Slovensku Zlatý klinec získala až päť shortlistov, z toho štyri premenila na ocenenia.
Uplynulý piatok (24.9.) v bratislavskej Starej tržnici udelili ocenenia za najkreatívnejšiu reklamu v rámci súťaže Zlatý klinec. Medzi nominovanými kampaňami okrem najsilnejších komerčných značiek zažiarila aj destinačná kampaň Kraj sveta: Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš. V lete vyvolala kampaň aj negatívne reakcie a v auguste dokonca etickosť reklamy na základe podnetov posudzovala aj Rada pre reklamu. Tá následne rozhodla, že nie je v rozpore s etickými zásadami. „Sme nadšení, že naša destinačná kampaň zanechala v odborných kruhoch dojem a ako jediní zástupcovia východného Slovenska z odvetvia cestovného ruchu sme získali hneď niekoľko ocenení v tejto prestížnej súťaži. Ukazuje sa, že hoci kampaň mohla spôsobiť isté kontroverzie, po kreatívnej stránke bola zvládnutá perfektne a skutočne zaujala. Navyše, len výnimočne sa stáva, že zadávateľom takejto kampane je verejný subjekt. Znamená to, že sa dokážeme vyrovnať komerčným subjektom, čo ma veľmi teší," uviedol predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Porota Zlatého klinca, zložená zo skúsených špecialistov v reklamnej branži, zaradila Kraj sveta na shortlisty hneď v piatich súťažných kategóriách. V štyroch to napokon vyšlo až na ocenenia – dva strieborné klince v kategóriách Craft a Kreativita v PR kampani a dva bronzové klince v kategórii Digital a v kráľovskej kategórii Kampaň.
Krajská organizácia cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KRT) sa z hľadiska počtu udelených klincov zaradila medzi najúspešnejšiu päticu zadávateľov, ktorú ďalej tvorili silné komerčné značky. O to hodnotnejšie sú všetky štyri ocenenia aj pre výkonnú riaditeľku KRT Lenku Vargovú Jurkovú: „Byť v spoločnosti najlepších je pre nás veľkou poctou. Nielen tieto ocenenia, ale aj všetky reakcie na našu kampaň sú pre nás odrazovým mostíkom pre podobné propagačné aktivity do budúcnosti. Dnes sme ešte viac presvedčení, že destináciu sa oplatí promovať kreatívne a zábavne, možno s istou mierou kontroverzie, ale v každom prípade nekonvenčne."