Online nahlasovanie škôd na automobiloch začalo počas pandémie významne stúpať. Za posledné dva roky sa podiel škôd nahlásených elektronicky vyšplhal až na 40 percent zo všetkých poistných udalostí krytých v rámci havarijného, či povinného zmluvného poistenia. Všetko napovedá, že trend bude rásť aj v roku 2022.
Kým počas predpandemického roka 2019 sa online nahlásilo len 25 percent zo všetkých škôd na vozidlách, v roku 2020 už to bolo 33 percent a tento rok sa podiel škôd hlásených online vyšplhal na 40 percent. Jednu z príčin predstavuje pandémia COVID-19, ktorá zvyšuje tlak na digitalizáciu poisteného sektora. „Podobne ako v iných oblastiach sa potvrdzuje názor, že pandémia síce digitalizáciu nenaštartovala, ale určite ju nečakane zrýchlila,“ vysvetľuje Jana Kuchtová, riaditeľka Úseku underwritingu a likvidácie poisťovne Wüstenrot. Podľa jej slov možno predpokladať, že trend online nahlasovania poistných udalostí pri motorových vozidlách bude naďalej rásť. Dôvodom je aj skutočnosť, že poisťovne sa trendu prispôsobujú, aktívne inovujú svoje aplikácie a zjednodušujú online spôsob riešenia poistných udalostí. Klienti na druhej strane šetria čas, poistnú udalosť môžu nahlásiť kedykoľvek bez toho, aby fyzicky navštívili poisťovňu alebo zasielali papierové podklady poštou. „Ide o spojené nádoby. Tak ako rastie záujem, rastie aj ponuka. Práve preto sme inovovali svoju aplikáciu na nahlasovanie škôd na automobiloch. Na jednej strane sme rozšírili jej funkčnosť, na strane druhej zjednodušili jej používanie. Tým sa opäť zvyšuje atraktivita online riešenia poistných udalostí,“ uzatvára Jana Kuchtová.
Foto: internet