Letáky v našich schránkach by mali slúžiť na informovanie zákazníkov o aktuálnych akciách a najvýhodnejších cenách výrobkov v obchodoch. Niekedy je ich však toľko, že si všetky ani nestihneme poriadne prečítať a už sú tu nové. Letáky a reklamné plagáty znečisťujú naše okolie!
Svoje o tom vie aj naša čitateľka Anna, ktorá bola týždeň na liečebnej kúre v Bardejovských kúpeľoch. Len čo sa vrátila domov, čakalo ju nemilé prekvapenie.
„Pred mojím domom sa v blate váľali samé papiere!“ hovorí pani Anna. „Vietor ich musel rozfúkať zo schránky, celé dni pršalo a ten neporiadok si ani neviete predstaviť!“
Problém so sprostredkovaním reklamy z veľkých obchodných domov nemá iba naša čitateľka. Roznášatelia takýchto letákov nevkladajú papiere do schránok, ale často ich nechávajú zasunuté medzi plotom. Niet divu, že ich silnejší vietor rozfúka.
Pýtali sme sa i na pošte, ako sa podobným nepríjemnostiam vyhnúť, no keďže poštové úrady nemajú s roznášaním reklamných plagátikov nič, mohli iba potvrdiť naše sťažnosti. Kvôli neúnosnému množstvu letákov sa do schránky veľakrát nevmestia ani dôležité poštové listy. Niektorí sa však nevzdávajú. Nechcení odberatelia si na svoje schránky vylepili takýto (alebo podobný) nápis: „Prosím, nevhadzujte žiadne letáky ani iné reklamy či brožúry. Ďakujem!“
Na druhej strane – obchodný dom je povinný poskytnúť svojim potenciálnym zákazníkom presné informácie o výrobkoch. V konkurenčnom boji, ktorý prevláda už azda vo všetkých odvetviach na trhu práce, je nevyhnutné pamätať na kupujúcich a prilákať ich práve tam, kam chceme.
Jediným možným kompromisom medzi odberateľmi a roznášateľmi letákov je zdigitalizovanie najlepších ponúk na trhu. Na internete predsa vietor nefúka.
Lukáš Mano