Stačilo ju len vypustiť
Vo štvrtok bojovali vodárenskí majstri z Východoslovenskej vodárenskej spoločnosť, a.s. so Závodom v Michalovciach s poruchou na Agátovej ulici. Odstavenie vody zapríčinilo, že občania vyberali z práčok bielizeň od blata. Na špinavú vodu sa obyvatelia sťažovali od rána. Pracovníci terén preverili až dvakrát. Popoludní zistili, že na vodu sa sťažuje len zopár domov. Vodu stačilo jednoducho vypustiť.
Porucha nahlásená, chyba nezistená
Poruchu nahlásila dôchodkyňa okolo desiatej ráno. ,,V práčke som mala bielizeň, všetko bolo ako od blata,“ sťažuje sa pani Mária.Ďalší obyvatelia ulice dodávajú, že sa nemohli už o deviatej ráno ani len umyť. ,,Z vodovodných kohútikoch tiekla špinavá voda.“ Zamestnaní občania poruchu ani nepostrehli. Skoro ráno sa vybrali do práce, keď bola ešte voda údajne čistá. Kým sa vrátili domov, poruchu vodárne odstránili. ,,Ešteže sme zavolali vodárom,“ miestny občan dodáva, že im volali až dva razy. ,,Mysleli si, že žiadna porucha nie je.“ Špinavá voda tiekla len z kohútikov teplej vody. Vodári prišli rýchlo na miesto a zistili v čom je háčik.
Špinavú vodu stačilo vypustiť
Situáciu sme preverili aj my. Pracovník na telefonickej linke nás o pol jedenástej ubezpečil, že Agátovú ulicu nahlásil zamestnancom v teréne, ktorí majú takéto poruchové stavy na starosti. Vysvetlil, že na špinavú vodu sa sťažuje len tento dom. ,,Na spomínanej ulici je všetko v poriadku.“ Ústretový zamestnanec poslal svojich pracovníkov vodární priamo do domu sťažovateľov. Tí tvrdili, že špinavá voda netečie len im, ale aj ich susedom. Zamestnanci dôchodcom vysvetlili, že vodu stačilo vypustiť. ,,Z bojlera sa musela vypustiť teplá voda, a to preto, že voda bola odstavená.“ Chyba teda nebola u vodárni, ale v bojleri obývaného domu. Pracovníci upozornili, že po odstávke vody je nutné vždy špinavú vodu odpustiť až po kým nezačne tiecť čistá.
Poruchy nahlasujte telefonicky
Poruchy sa stávajú, a preto by ste o nich mali dávať vedieť kompetentným ľuďom. Ak to aj nie chyba vodárni, ale vášho bojleru, pomôžu vám to zistiť z linky 056/ 6810 111. Pre poruchy existuje aj samostatné číslo 056/6810 420.K dispozícii je tiež call centrum, kde možno nahlásiť stav počítadla vodomeru, podať reklamáciu a sťažnosť, objednať vývoz odpadových vôd v rámci projektu Čisté obce, nahlásiť zmenu platobných podmienok, nahlásiť zmenu korešpondenčnej adresy, nahlásiť zmenu mesačných záloh, založiť nový rozpis záloh, realizovať objednávku na iné produkty a služby, poskytované vodárenskou spoločnosťou. Rovnako sa na tomto čísle môžete informovať o faktúre a platbách, pohľadávkach, reklamáciách, vodovodných alebo kanalizačných prípojkách a o ďalších produktoch, službách a cenách.
Veronika Cholewová