Na Úrade práce sociálnych vecí a rodiny v Michalovciach si zamestnanci krátia pracovný čas po svojom. Vedenie tvrdí, že to bolo kvôli horúčavám a chod úradu riadne zabezpečili. Michalovčania sa sťažovali, že si 2 hodiny pred zatvorení úradu nemohli vybaviť potrebné záležitosti.
Na finančnom oddelení, ktoré je súčasťou úradu, Michalovčanke (Katke Jusovej) už nemal kto pomôcť. ÚPSVaR tvrdí, že toto oddelenie vraj nemá v kompetencii priamy kontakt s klientom. Katka Jusová je prekvapená, že si tam každoročne chodieva pre výpis, a teda tam asi nejaké kompetencie voči zákazníkom úradu budú.
Streda je najdlhším dňom pracovného času na úrade. Pre zamestnancov ÚPSVaR platí pracovný čas od 9-tej do 17-tej hodiny. Z tohto dôvodu si mnohí pracujúci Michalovčania chodia vybavovať veci práve v tento deň. Občania nás informovali, že v posledný augustový deň si niektorí zamestnanci úradu skrátili svoju pracovnú dobu. ,,Štvrtok bol štátny sviatok, a tak sa možno už ponáhľali užiť si voľno,“ vraví Miloš Dzurjak.
,,Potrebovala som výpis, nestihla som si vybaviť potrebné veci, lebo na finančnom oddelení sa už nepracovalo a vo vedľajšej kancelárii ma odmietli vybaviť, vraj majú skrátený deň“ tvrdí Katka Jusová.
Mgr. Peter Mika z ÚPSVaR vysvetlil, že na základe pracovno-právnych predpisov týkajúcich sa ochrany zdravia pred záťažou teplom pri práci upravili v niektorých dňoch v mesiaci august pracovný čas pre svojich zamestnancov. ,,Napriek tejto skutočnosti, chod jednotlivých oddelení úradu, v pôsobnosti ktorých je priamy kontakt s klientom, bol plne zabezpečený,“ Mika tvrdí, že na všetkých týchto oddeleniach boli stanovené služby, ktoré v plnom rozsahu úradných hodín vybavovali klientov úradu.
,,Ako pracujúci človek som si išla pre výpis, ktorý som súrne potrebovala v stredu, keď mali pracovať do 17-tej. Nikde neinformovali, že by došlo zmene pracovných hodín,“ hovorí Katka Jusová. Peter Mika z ÚPSVaR popiera túto skutočnosť. ,,Klienti boli včas a zrozumiteľne informovaní písomným oznamom umiestneným jednak na vstupe do budovy, ako aj na vstupoch do jednotlivých pavilónov a jednotlivých poschodí.“ Finančné oddelenie, ktoré uvádza klientka je vraj vnútorné oddelenie úradu zabezpečujúce činnosti spojené s chodom úradu, a preto nemá v kompetencii ani v obsahovej náplni priamy kontakt s klientom. ,,Je nám ťažko posúdiť odkiaľ mal klient nesprávnu informáciu, že svoju požiadavku vybaví na finančnom oddelení, keďže finančné oddelenie klientov nevybavuje,“ hovorí Peter Mika z ÚPSVaR. Michalovčanka si pre potrebný výpis chodí na finančné oddelenie každý rok ,,Už ho mám doma, nechápem, prečo ma neobslúžili vedľajšie dvere, keď inde v budove to mali takto zariadené,“ uzatvára Michalovčanka.
Veronika Cholewová