Pri pohľade okolo seba si ich nemôžeme nevšimnúť. Sú všade. Billboardy zaujali v dnešnej konzumnej spoločnosti stále miesto a usadili sa i v mysliach ľudí. Neustále pribúdajú a čoraz viac hlasov vystupuje proti tejto „billboardovej epidémii“. Prijímateľ reklamy (konzument) má dnes na výber toľko značiek, cien, ponúk a služieb, že je preňho najťažšie si vybrať.
Bez billboardov!
Mesto Michalovce je stále viac a viac prečačkané reklamnými pútačmi a obrovskými tabuľami, ktoré si obyvatelia všímajú za každým rohom. Nie každému sa to však páči. Reklama pôsobí v mnohých prípadoch rušivo, opticky zaberá množstvo priestoru. Niektorí Michalovčania sa už ani nepamätajú, ako vyzeralo mesto bez billboardov. Nespomíname tiež čoraz častejší problém reklamných pútačov – postavených načierno.
Čo si o tejto billboardovej džungli myslia Michalovčania? Zhodujú sa v jednom, mesto by sa podľa nich malo zbaviť aspoň polovice veľkých reklamných pútačov. Kompetentní však môžu konať iba v prípade, že firma, vlastniaca povolenie na výstavbu a umiestnenie svojej reklamy, nemá platnú zmluvu, resp. je postavená bez legitímneho procesu. V takomto prípade môže mesto požiadať vlastníka o odstránenie billboardu. Ak tak neurobí, mesto musí vynaložiť vlastné prostriedky na to, aby sa tejto čiernej reklamy zbavilo.
Doba reklamy
Billboardy sú v dnešnej dobe jedným z najrozšírenejších reklamných nosičov. Problémom billboardov je ich množstvo a hustota osadzovania. Na to, aby sa vám vrátili investované financie do prenájmu billboardu, je nevyhnutné mať grafický návrh billboardu spracovaný kreatívne, originálne a zapamätateľne.
Najviac potenciálnych zákazníkov môžu získať na ceste. Na výpadovke do Michaloviec si každý vodič všimne viac veľkých reklamných pútačov, než policajtov čakajúcich za rohom. Prijímateľ reklamy nemá šancu zapamätať si také veľké množstvo ponúkaných produktov, zliav či služieb.
Najneúnosnejšie počty billboardov majú nielen v Michalovskom okrese, ale po celom Slovensku, mobilní operátori. V predvolebnej kampani sú to zase politici, poslanci, primátori či starostovia. Nik z nich neváha s veľkými investíciami do vlastnej prezentácie. Treba si však uvedomiť, že v prípade masového medializovania produktov či sloganov (pred voľbami) sa nie každá reklama vydarí, a občas môže mať presne opačný efekt, než aký si stanovila firma na začiatku. Aj tu platí staré známe: „Všetkého veľa škodí.“
Lukáš Mano